The Iranian regime is blaming the Trump administration for closing down the internet domains of one of its main propaganda mouthpieces.

The Fars News Agency, which has close ties to the ruling regime and the Islamic Revolutionary Guard Corps, said the U.S. Treasury Department shut down international access to its website because it faced U.S. sanctions against the regime.

“For the past hour, audience access to the Fars News Agency site has encountered problems because it was placed on the U.S. sanctions list, and the news agency’s technical staff is working to gain access to all domains of http://farsnews.ir,” Fars said at 3 p.m. Eastern on Jan. 24 via Twitter.

At the time of writing, the Fars News website was not accessible on both its U.S. and international domains.

However, the site can be accessed with the domain ‘.ir’, in Persian language.

Fars indicated that Iran was notified by its international Internet provider that the site was blocked to the public because it was on the Treasury Department’s sanctions list.

Several multinational technology companies have withdrawn service to Iranian users in the face of Washington’s ban on doing business with the Islamic Republic: GitHub limited access to Iranian users last year, while Apple withdrew Iranian applications from its App Store two years earlier, as did Google, RT reported.

According to a Russian media report, Google, YouTube, Facebook, Instagram, and Twitter have removed all accounts they believe were linked to the Iranian regime.

In 2018, President Donald Trump withdrew from the JCPOA [Joint Comprehensive Plan of Action], the nuclear agreement signed by Barack Obama with the Iranian regime, because he claimed that Tehran had violated the pact and was producing uranium for war purposes.

Since then, the president has imposed tougher sanctions against Iran.

“Instead of leading Iran toward ruin, its leaders should abandon terror and Make Iran Great Again!,” Trump said on Jan. 17.

The State and Treasury Departments had not yet responded to requests from the Washington Free Beacon political site to confirm whether the claims made by Fars were true.