Phoenix TV is a Chinese Communist Party (CCP) controlled media outlet that operates from Hong Kong and has a substantial presence on all the major social media platforms in the United States. It is one of the main propaganda outlets for the CCP.

Phoenix is owned by founder and CEO Mr. Liu Changle, a former CCP propaganda officer from Shanghai with strong ties to the CCP, and it is censored by the CCP.

With a branch in California, Phoenix has been utilizing a radio station based in Mexico to broadcast propaganda across the border into the United States.

On Monday, June 22, the Trump administration ordered the radio station known as XEWW-AM, to shut down within 48 hours.

The Federal Communications Commission (FCC) ruled Phoenix had failed to disclose its ties to the CCP. A loophole allows U.S. content to be broadcast from radio towers outside the states, such as from Mexico. Phoenix TV in California has been producing content locally, then utilizing the more powerful radio station in Mexico to broadcast content into the United States.

The station had covered up the connection to Phoenix TV, “It was a violation of the Communications Act for that company, which has ties to the Chinese government [the CCP], not to be included on the application filed with the commission. Therefore, the application was deficient and was dismissed,” an FCC spokesman told Free Beacon.

Phoenix TV, based in Hong Kong has forced Hong Kong booksellers to participate in TV ‘confessions’ on the mainland after they had been abducted.

In 2015, five Hong Kong booksellers disappeared under strange circumstances, only to reappear months later on the Chinese mainland, all in detention. They then gradually appeared in scripted TV segments and confessed to various so-called misdemeanors.

The first to appear on CCP controlled TV with a confession was Gui Minhai a Chinese born Swedish citizen who ran a publishing house in Hong Kong, that angered the Party, was arrested twice by the CCP.

Gui’s televised confession in 2018 was intended to created fear, and he appeared as incoherent, with no logic to his thoughts. The Chinese courts have since sentenced him to 10 years in prison.

Sweden’s Foreign Ministry has insisted he be set free, as he is a Swedish citizen. “We have consistently made it clear that we demand that Gui Minhai be released so that he can be reunited with his daughter and family,” the ministry said in a statement. “This demand still stands. We also demand access to our citizen so that we can provide the consular support he is entitled to.”

When a Chinese reporter asked the president a question regarding the U.S. cooperating with the CCP during the CCP Virus pandemic, the president had a question for her.

“Who are you working for, China?” Trump asked during a White House CCP Virus task force briefing on April 6. “Do you work for China? Or are you with a newspaper? Who are you with?” as reported by The Washington Examiner.The reporter replied that she works for Phoenix TV, a Chinese media company based in Hong Kong sympathetic to Beijing.
“Who owns that, China? Is it owned by China? Is it owned by the state?” Trump asked.
“It’s a private-owned company,” she said.
“OK. Good,” said President Trump.

The Trump administration has been diligent in seeking out social media and Chinese broadcasters that the CCP is utilizing to spread its propaganda in the United States, and Congress is cracking down on them. The FCC ruling on XEWW-AM is one example.