More than a year after the beginning of the outbreak of the CCP virus, the World Health Organization (WHO) has officially entered China to investigate the virus’s origin and has delivered preliminary results.

Doubts about the veracity of their reports abound after it became known that one of the research team members, Peter Daszak, has proven links to the Chinese Communist Party (CCP).

In the last few weeks, criticism rained down from different quarters about how fraudulent the investigation could be given the connections between the international health agency and the CCP authorities. 

The National Pulse revealed that Dr. Peter Daszak, who was part of the delegation that entered China to investigate the origin of the virus and analyze the possibility that the virus was created at the Wuhan Institute of Virology, has worked for that institute for more than 20 years, proving an embarrassing conflict of interest.

The WHO investigation concluded that it is “extremely unlikely” that the virus came from a laboratory belonging to the CCP. But Peter Daszak’s links provide yet another strong argument for casting doubt on the findings’ validity.

Peter Daszak currently serves as president of EcoHealth Alliance, a research organization that “coincidentally” is associated with the Wuhan Institute of Virology.

During a conference sponsored by the state-run propaganda media outlet China Global Television Network (CGTN), Daszak admitted to receiving cash from the CCP.

He further disclosed that he “has been working in China in collaboration with Chinese scientists and the government of China for over 15 years supported by federal funding from the U.S. and federal funding from China.”

He was Project Leader on a $3.7 million grant supporting bat coronavirus surveillance at Wuhan Institute of Virology and … bat coronavirus gain-of-function research at Wuhan Institute of Virology.

Shortly after the outbreak of the CCP virus became known in early 2020, the EcoHealth Alliance president endorsed the CCP’s official versions of the natural origin of the virus in a Wuhan seafood market, as reported by the Daily Caller.

His statements were published in The Lancet and republished in several media outlets. He even called the version that the CCP virus had escaped from a laboratory a ‘conspiracy theory.’

In mid-January, they appointed Daszak to the 10-person panel that began investigating the virus’s origins, according to the Daily Caller.

“The independence of the WHO investigation may be seriously compromised by the process used to choose investigators,” said Miles Pomper, a member of the James Martin Center for Nonproliferation Studies.

“In particular, the choice of Dr. Daszak, who has a personal stake in ensuring current Chinese practices continue and who is a longtime collaborator of a scientist at the center of the investigation, is likely to taint its results,” he added.

On Friday, Jan. 15, the U.S. State Department released evidence that researchers at the Wuhan Institute of Virology had become ill with CCP virus-like symptoms weeks before the first outbreak was reported. However, this information appears not to have been considered by the controversial WHO investigation.