A Washington DC radio station received $4.4 million from the Chinese Communist Party during the last two years to broadcast propaganda, as confirmed by the radio station itself to the U.S. Department of Justice.

The popular radio station known as WCRW-AM, owned by Potomac Media Group, aired China Global Television Network content and several talk shows that portray the Chinese regime positively as part of a deal signed directly with the CCP, according to a report by the Washington Free Beacon.

Virginia-based Potomac Media Group detailed its lucrative contract with the Communist Party’s International Communication Planning Office on Dec. 16 in a series of documents filed with the U.S. Department of Justice.

Under the Foreign Agents Registration Act, the United States requires that any person within the United States who seeks to influence U.S. policy or public opinion on behalf of a foreign government or group must register with the Department of Justice.

Potomac Media Group’s filing details how following its agreement with the regime, it empowers the International Communication Planning Office, an arm of China’s propaganda ministry, to review broadcasts and verify programming aired on WCRW.

In addition, Potomac Media is contractually obligated to provide the Planning Office with reports on audience reach, feedback, and “assessment of international organizations.” Of course, the service is not free, and in return, it received, between July 2019 and August 2021, the sum of $4.4 million.

WCRW has been broadcasting the communist regime’s media content since 1992 but so far has not registered with the Department of Justice as a foreign agent of China. 

There is great concern from authorities regarding the Chinese regime’s interference in U.S. media and education. The number of cases in which the regime is pushing its propaganda in various activities with mass appeal to the U.S. public has increased considerably. 

Just this week, a well-known and successful Harvard University professor was convicted on several federal charges for lying to the FBI about his ties to the CCP.

Dr. Charles Lieber was found guilty of all charges against him on Tuesday, Dec. 21. The Washington Examiner reported among them was concealing his ties to a Chinese university and the CCP’s Thousand Talents Program while receiving money from U.S. taxpayers through federal government funds.

According to the Justice Department, the controversial CCP’s Thousand Talents program focuses on attracting, recruiting, and developing high-level scientific talent to promote China’s scientific development, economic prosperity, and national security.

Lieber received a salary of up to $50,000 per month from the Wuhan University of Technology and was awarded more than $1.5 million to establish a research laboratory at the Chinese university.

Sign up to receive our latest news!

By submitting this form, I agree to the terms.