A mass media company was caught reporting fake news that the president spends much of his day watching television.

President Donald Trump has rejected a New York Times memorandum that claimed he was spending half of his day angrily viewing a variety of news broadcasters, as factually incorrect.

“I read a phony story in the failing NY Times about my work schedule and eating habits, written by a third rate reporter who knows nothing about me,” he said on Twitter.

The remarks came after the paper alleged the president repeatedly arrived at the Oval Office to start work at lunchtime because he was spending his mornings on a “marathon” of viewing Fox News, CNN, and MSNBC. It claimed the president was usually in a “sour mood” when he turned up to work because he was “angry” at Fox News for not reporting on him favorably.

He also allegedly spent the time monitoring New York Democratic Gov. Andrew Cuomo’s daily updates to find positive and negative remarks about the Trump administration, according to the paper.

However, the president dismissed these claims as false and degrading.

“I will often be in the Oval Office late into the night and read, and see [the media report] that I am angrily eating a hamburger and diet coke in my bedroom,” he said on Twitter. “People with me are always stunned. Anything to demean.”

To put the record straight he detailed his real work schedule is much busier than the paper reported.

“I work from early in the morning until late at night, have not left the White House in many months (except to launch Hospital Ship Comfort) in order to take care of trade deals, military rebuilding, etc.” he said. 

The president revealed many of his supporters believe none of his predecessors worked as hard as he did during the first term, which could explain why left-leaning media organizations dislike the incumbent.

“The people that know me and know the history of our country say that I am the hardest working president in history,” he said on Twitter. “I do not know about that, but I am a hard worker and have probably gotten more done in the first 3.5 years than any president in history. The fake news hates it.”

The New York Times did not remove the article after reading the president’s response but issued a correction that it had wrongly described Trump campaign economic adviser Stephen Moore.

“An earlier version of this article misstated the position with the Federal Reserve for which President Trump wanted Stephen Moore,” the paper said on its website. “He was the president’s choice to sit on the Federal Reserve Board, not to run the Fed.”

Sign up to receive our latest news!

By submitting this form, I agree to the terms.